آموزش فهرست بندی در ورد 2007

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

آموزش فهرست بندی در ورد 2007

اگر از برنامه ورد برای تایپ مقاله یا پایان نامه خود استفاده میکنید حتما برای تایپ فهرست متن خود به دنبال راه های ساده تری میگردید تا بتوانید فهرست مطالب خود را در ورد تایپ کنید.

در ادامه مطلب نحوه اضافه کردن فهرست مطالب در ورد را آموزش خواهیم داد.

در ابتدا باید از سربرگ Home به کادر گروه Paragraph مراجعه کنید و بر روی فلش کوچکی که در گوشه سمت راست پایین این کادر گروه قرار دارد کلیک کنید.

با این انتخاب پنجره ای جدید باز خواهد شد که این پنجره با نام Paragraph شامل تنظیمات مربوط به پاراگراف ها میباشد. از این پنجره به گوشه سمت چپ پایین آن مراجعه کرده و گزینه …Tabs را انتخاب نمایید.

با انتخاب Tabs پنجره کوچک دیگری باز خواهد شد که شامل گزینه هایی برای تنظیمات فهرست نویسی است. این گزینه ها و تغییراتی را که برای فهرست نویسی ایجاد میکنند به صورت زیر میباشند:

Tab Stop Position : توسط این گزینه شما مشخص خواهید کرد که فاصله بین ابتدای خط های فهرست تا انتهای آنها چقدر باشد. مقدار این فاصله بنا به نوع فهرست و اندازه صفحه (کاغذ) در نظر گرفته شده متفاوت است اما معمولا برای کاغذ در سایز A4 به مقدار 15cm و یا 12 (دوازده یا پانزده سانتیمتر) در نظر گرفته میشود.

Alignment : این گزینه برای تراز بندی نوشته های شما استفاده میشود و توسط گزینه های آن میتوانید مکان قرار گیری فهرست در صفحه را مشخص کنید. گزینه های آن به صورت زیر میباشد:

Right : این گزینه برای تراز بندی نوشته ها از سمت راست استفاده شده و نا منظمی خطوط در سمت چپ ایجاد میشود.

Center : این گزینه فهرست نویسی را از وسط نوشته ها تراز بندی میکند.

Left : این گزینه برای تراز بندی نوشته ها در قسمت دوم فهرست (شماره صفحه) از سمت چپ استفاده میشود. با انتخاب و استفاده از این گزینه خطوطی با یک اندازه واحد در طول فهرست خود خواهید داشت. پیشنهاد من به شما استفاده از این گزینه است.

Leader: این قسمت شامل چهار گزینه میباشد که نوع خط بین عنوان و شماره صفحه را از این گزینه میتوانید مشخص کنید. البته استفاده از گزینه None باعث میشود تا هیچ خط، نقطه چین و… دیگری بین عنوان و شماره صفحه قرار نگیرد.

با اعمال تنظیمات مورد نیاز شما برای ساخت فهرست در پنجره بالا، تغییرات آن را تایید کنید (گزینه Set) را انتخاب کنید و به صفحه ورد خود برگردید و اقدام به نوشتن عنوان اول کنید. سپس برای نوشتن شماره صفحه در انتهای خط (فاصله تعیین شده از سمت شما) کلید Tab را از صفحه کلید خود بفشارید. حال ملاحظه میکنید که خط بین عنوان و شماره صفحه کشیده شده و سپس شماره صفحه را وارد کرده و با فشردن کلید Enter به خط بعدی بروید.

جستجو

مهمترین مطالب

آموزش تبدیل PDF به Word بدون نرم افزار


یکی از اصلی ترین فرمت های موجود در ویندوز PDF است. این فرمت را بیشتر با کتاب های دیجیتالی میتوان شناخت. بیشتر کتاب های دیجیتالی با فرمت PDF ذخیره میشوند. اما ممکن است بخواهید این کتاب را به یک فایل Word تبدیل کنید تا بتوانید روی آن تغییرات انجام دهید.

 

نرم افزار های زیادی برای انجام این تبدیل وجود دارد اما بیشتر آن ها از زبان فارسی پشتیبانی نمیکنند و متن شما را به هم میریزند.

 

در این مطلب روشی برای تبدیل فایل های PDF به Word آماده کرده ایم. در این روش شما تنها به یک مرورگر کروم نیاز دارید و بیشتر متن ها در این روش خراب نخواهند شد.

آموزش پشتیبان گیری با استفاده از File History در ویندوز 10

نرم افزار های بسیاری برای تهیه نسخه پشتیبان برای ویندوز تولید شده اند و کاربران از آنها استفاده میکنند. اما ممکن است روزی مجبور به تعویض ویندوز خود شوید و بعد از آن خواهید دید که فایل های شما پاک شده اند. با استفاده از قابلیت File History در ویندوز 10 میتوانید این مشکل را به راحتی حل کنید.

در ادامه مطلب روش پشتیبان گیری در ویندوز 10 با استفاده از File History را آموزش خواهیم داد.

آموزش غیرفعال کردن Hibernate در ویندوز 10

قابلیت Hibernate در ویندوز برای خاموش کردن سیستم و راه اندازی سریع آن استفاده میشود. کاربرانی که از هارد های SSD استفاده میکنند احتیاجی به این گزینه ندارند و میتوانند فایل مربوطه Hiberfil.sys را حذف کنند.

در ادامه مطلب روش غیرفعال Hibernate در ویندوز 10 را آموزش خواهیم داد.

آموزش ساخت استیکر برای تلگرام

نرم افزار تلگرام یک برنامه جهت چت و به وسیله اینترنت است. به وسیله این نرم افزار میتوانید با دوستان خود چت کنید، عکس بفرستید و همچنین پیام صوتی ارسال کنید.

به تازگی این شرکت استیکرهای مختلف را وارد Telegram کرده است. این استیکرها در نسخه جدید تلگرام وجود دارد.

 

از جمله مزایای Telegram میتوان به ساخت استیکرهای شخصی اشاره کرد. شما میتوانید خودتان به صورت دستی استیکر بسازید.

در این مطلب آموزش ساخت استیکرهای شخصی را برای شما آماده کرده ایم.

آموزش تبدیل لینک رایگان به لینک مستقیم و پر سرعت

سایت هایی هستند که میتوانید به رایگان از آنها اطلاعات مختلف دانلود کنید. اما این دانلود رایگان چند مشکل دارد.

مشکل اول سرعت پایین و مشکل اصلی مستقیم نبودن لینک که باعث میشود شما به راحتی قادر به دانلود فایل نباشید.

اما شما به سادگی میتوانید این فایل را مستقیم کنید.

در این مطلب آموزش تبدیل لینک رایگان به لینک مستقیم و پر سرعت را بازگو خواهیم کرد.

مطالب مرتبط